روژانروژان، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 23 روز سن داره

نگاره روژان

نقاشي

1394/1/15 12:03
نویسنده : پريسا
2,835 بازدید
اشتراک گذاری

عزيزم تصميم گرفتم كه از نقاشي هات و روند تكاملشون يه فايل منسجم داشته باشم تا وقتي ورود ميكنيم به راحتي شكوفا شدن استعدادت رو ببينيم.

سال 93

اين نقاشي رو كشيدی گفت زير چشمياش اشك هستن.گفتی ني ني داره گريه ميكنه.

سال 94

اين كتاب رنگ آميزي رو برات گرفتم.خودت درست رنگ رو بر ميداشتي و رنگ ميكردي اما خب حوصله نداشتي همه اش رو رنگ كني.حتي من برات يه كم رنگ كردم و مداد رو كج ميگرفتم تا نرم رنگ كنم تو هم فوري همين كارو انجام دادي و عالي رنگ كردي.

چقدر قشنگ ميكشي اخه. موهاشونو نگاه كن. اينا نمونه هايي از نقاشي هاي ارديبهشت 94 هست.

برگزيده نقاشي هاي از ارديبهشت تا تير روژان

مهر و ابان 94

توي اين نقاشي مامان جون فرح رو كشيدي و اون گل هام گل هاي لباسش اند كه گل گليه.به انگشتاي دست دقت كن و ناخن هاشون.وقتي موهاشو ميكشيدي گفتي موهاي ماماني كوتاهه مثل تو بلند نيس.

اون پايينيش هم خودتي كه موهات هپولي شده.اخه وقتي موهاتو نميذاري ببندم ميگم موهات هپوليه ناراحت ميشي ميگي نميخوام هپولي باشم.بعد اجازه ميدي موهاتو ببافم يا ببندم خوشگلم.عزيزم.

خيلي دوستت دااااااااااااااارم.

اينجا هم دستامونو آبرنگي كرديم زديم به دفتر.اينم دستاي كوچولو قشنگته كه يادگاري واست بمونه.

راستي يه هنر خيلي خيلي جالب كه بلدي اينه كه نقاشي رو ميتوني برعكس بكشي.

اين فوق العاااااده اس.

اگه بتونم حتما يكي از همين نقاشياتو ميذارم تا بعدا ببيني كه چقدر هنرمند بودي در سن سه سالگي قشنگ من.

جديدا نقاشي هات تفسير هم دارن اعضا كاملا مشخص هستند.

 

از آبان تا بهمن 94

اين نقاشي رو باهم كشيديم و چقدر دوستش داشتي گفتي برات كوه بكشم،خورشيد بكشم و البته ابر و بارون هم بكشم. اون درخت و چمن و تپه رو با آدماش خودت كشيدي. و اون گل رو هم من.

خيلي عالي ميكشي عزيز دلم. من و خودتيم كه لباس منو گل گلي كشيديبوس

قربون دستاي كپل و قشنگت برم من.

اعضاي خانواده

ميبينيد يه عالمه بعبعي و يه گربه و يه هاپو

تاريخ نقاشي بالاي صفحه اس صفحه پر از حيوانات هست و چه زيبا كشيدي عشقم

مامان پريسا و ني ني های توی دلش

واي خدا كه چقدر زيبا و كارتوني نقاشي ميكشي

آدم سمت راستي يه پستونك دهنشه

ژ

اين نقاشي ها پايين درحالي كه من واسه امتحانام درس ميخوندم توي جزوه و توي دفتراي حل تمرينم نقاشي ميكشيدي و در كنار من بوديخندونک

اينا يه عالمه مورچه هستند مادر و بچه هاشون توي نقاشي پاييني سمت راست بالاي صفحه كشيده شدن.

عشقمي عمرمي عزيزميييييييييييييي

دوست خاله پريچهر درسي داشتن در ارشد كه بايد تحليل نقاشي بچه هاي سه به بالا رو انجام ميدادن.

به همين خاطر پيشنهاد شد كه تو يه نقاشي بكشي و داستان مربوط به اون رو هم تعريف كني.

اين دوتا نقاشي پايين مربوط به همين كار هست.

توي نقاشي پاييني خاله پريچهر سمت راست نقاشي و مامان پريسا وسط و خاله فهيمه هم سمت چپ نقاشي هستن.

خودت و دوستات هم پايين نقاشي توي پارك در حال بازي كردن هستيد و ماشين ها هم هستند كه در حال حركت اند و همين طور دررخت هم هست.دقت كن به گونه هاي خاله پريچهر!خندونک

اينجا هم مامان پريسا و زهراسادات و روژان خانم هستند و لباس مامان پريسا رنگارنگ هست.

استاد دوست خاله پريچهر وقتي به نقاشي روژان خانم ما ميرسه و رده سني رو متوجه ميشه بسيار خوشش مياد و ميگه اين بچه فوق العاده اس و چند سال جلوتر از سنش نقاشي ميكنه و مهارت داره و از EQبالايي برخورداره.

جديدا هم يادگرفتي خونه بكشي و دودكش.

كلا مهارت نقاشي ات خيلي خوبه و به خصوص رنگ آميزيت فوق العاده است. اينكه در اين سن كنترل روي رنگ كردن داري و اينكه از خط نزني بيرون.

جنگل و يه عالمه درخت هاي متفاوت از بزرگ و كوچيك

اينجا روژان خانم وسط كشيده شده شده سمت راستش درخت موز و يه سوسك ناراحت و طرف چپ يه درخت سيب هست.بالاي سر روژان ابر و برف .پايين پاي روژان يه مرغابي هست و با تعداد زيادي جوجه كه به قول خودت "مرغه تخ كرده".سمت چپ مرغابي يه مار بزرگه كه يه كرم كوچيك انتهاي مار چسبيده.

چندتا هزار پاي خوشگل

بابا ابوالفضل-روژان خانم-مامان پريسا-ماماني و خاله پريچهر

گوشواره هاي مامان پريسا رو دقت كنيد و نيني كه توي دلش هست.

5تا ماشين كه البته از روي يه عكس به زيبايي تمام كشيده

توي اين نقاشي يه مرد هست كه داره با غول بدجنس مبارزه ميكنه و با شمشيرش ميخواد شكم غول رو پاره كنه

اين اقاهه يه شلوار از نوع شش جيب پوشيده.و البته لباسش هم جيب داره.

توي اين نقاشي هم چيز جديدي كه وجود داره يه شتر هست كه از كوهانش ميشه تشخيص داد.سم هاي پاهاش چقدر قشنگه.وقتي اين نقاشي رو كشيده بودي و داشتي به من نشون ميدادي گفتي مامان شتر ها هم دم دارن؟ گفتم بله گفتي پس من يادم رفته دمشو بكشم.آرام قربون اون همه دقتت برم عزيز دلم.

واااي كه چقدر تميز رنگ كردي عشق من

انتخاب رنگ ها هم با خودت بوده.چقدر خلاقانهمحبت

عالي رنگ ميكنی ...معركه ايي....

نقاشی های مربوط به مهر به بعد95

اینجا من و خودتو بابایی رو کشیدی و گفتی مامانی و خاله پریچهر توی خونه هستنمحبت

اخه چی بگم که اینقدر قشنگ نقاشی میکشی.

این حلزون که اسمش گری هست و توی برنامه باب اسفنجی،رو خاله پریچهلر واست کشید و بعد از روی اون خودت شروع به کشیدن کردی.فوق العاده کشیدی.

این عروس خانم ، مامان پریساست و اقای داماد بابای روژان کوچولوی من که البته یه دسته گل هم دست مامان پریساست.

پاشنه کفش ها رو داشته باشید....

این یه دقلک هست که توی جعبه است و وقتی در جعبه باز میشه این دلقک با فنر پایینش میپره بیرون.

اینا همه تخیلات خودت هست که میکشی.الهی قربون مغزت برم من

این یک قطاره به همراه ریل های قطار و اون هم خود خود خود قشنگتی

این هم یه ترن که خرگوش و عروس و پلنگ و اهو توی واگن ها هستن.(شعر ... ترنم قشنگه توش پر از پلنگه...)

این هم باز از ذهن قوی و خلاق خودت سرچشمه گرفته.

این یه دایناسور هست مه تعدادی ادم رو میخواد بخوره و خورشید هم ناراحت و غمگینه.

دندونای دایناسور خیلی دیدنیه.

یک دلقک بسیار زیبا

طوطی و منقار قشنگش

5سالگی روژان

از روی کتاب"الیس در سرزمین عجایب" این نقاشی قشنگ رو کشیدی عزیزم.و البته اینم بگم که قصه این کتاب رو هم با هم گفتیم و در کانال تلگرامی اکادمی ردیف هم پخش شد.

این نقاشی و نقاشی بالا با اصرار خودت عزیزم به برنامه نقاشی نقاشی فرستاده شد.(چون نقاشی های قشنگتر و تمیز تری هم داشتی ولی این دوتا رو خودت انتخاب کردی)

شهریور 96 با خاله رودی و خاله فهیمه

ترکیبی از اشیاء و نقاشی با هم

منظومه شمسی و سیارات (5سال و 2 ماه)

زحل و کره زمین رو فوق العاده کشیدی.

ولی حیف که توی نقاشی گیجی و زود میخوای بکشی و رنگ و تمومش کنی قهر

از اونجایی که نمیذاری یه نقاشی سالم بمونه دوباره روی همین سفینه فضایی کشیدی و بهد هم همین برگه رو بادبزنش کردیبی حوصله

عادت داری و دوست داری توی دفتر خط دار نقاشی بکشی

این هم یه فرشته مهربون هست با چوب دستیش که به پروانه میگه تو رو پروانه بالایی نمیکنم تورو به پروانه پایینی تبدیل میکنم.(علامت تیک و ضربدر رو نگاه کن که مثلا مشخص کردیخنده)

این نقاشی زیبا رو هم برای خاله نگار کشیدی

البته یه برچسب هم زدی و هر چی روی برچسب بوده سعی کردی بنویسی.اینم اضافه کنم که اگه میخوای نوشته ات رو بخونی باید اول خط پایینی ر. بخ.نی و بعد بیای خط بالاییشبوس

خلاصه که همه نوشته ها و نقاشی فوق العاده است عزیز دلم

96/10/29

نقاشی توی دندان پزشکی ،خودش و خانم دکتر

روژان خانمی هم که نوشته از حفظی نوشتهمحبت

کاردستی روژان خانم برای اقا محمد داماد

یک عروس و داماد که البته ریش های داماد رو با پنبه طراحی کرده

یک فوتبالیست با پرچم ایران

من و روژان

از روی اون نقاشی ، این نقاشی رو کشیدی

اینجا یه موشک فضایی و یک ادم رباتی کشیدی و داری برام توضیح میدی

از روی نقاشی بابایی نقاشی خودتو رو کشیدی. عاااالی کشیدی عشقم

اینو از روی عکس داخل کتاب زبانت کشیدی و فوق العاده تمیز کشیدی عشقم

این هم یه نقاشی دیگه که از روی یه مدل کشیدیو فقط اون دختر رو ابجی پریچهر بهت کمک کرده و جالب اینکه تقریبا به صورت اینه ایی کشیدی که کار بسیار سختیه.

ولی تو میتونیبوس

روژان خانوم ما همون طور که توی پست" از پیش دبستانی تا مدرسه " هم گفتم یه علاقه ایی به اقا افشین پیدا کردند.

این نقاشی مربوط به خودشون هست.سکوتخانوم روژان بوس رو ارسال میکنند و در مسیر این بوس طی میشه تا به لپ اقا افشین برخورد میکنه.

زیبا

روژان خانوم ما گاهی هم قصه میگه همراه با نقاشی

نقاشی رو کشید داستانو تعریف میکنه و به من میگه براش بنویسم.تاااازه بعدش میده به خاله پریچهر که واسش بخونه ببینه من همه رو نوشتم یا نه!!!!!!!!!دلخور

دفعه اول نمیدونستم و چون خیلی میخواست طولانی بگه من کمتر نوشتم و خلاصه وقتی داد به خااالهترسوروژانعصبانیوگریهو اینکه مجدد باید مینوشتم واسشغمناک

این هم حاجی فیروز که کلا ذهنی کشیدی عزیز دلم

این هم یک عدد آقا که چهارزانو نشسته اند و در حال تنبک زدن میباشند

یک عدد بادکنک تزئین شده

باغچه های ساخت دست روژان خانم و فروش آن به مادرش

تابستان 97 روژان خانم رو توی کلاس خلاقیت ثبت نام کردم.ایشون خودشون که خلاق هستن ولی خب ..........

معلمش هم خیلی ازش تعریف میکرد.و گفت کارهاش خیلی خوبه و میشه روی نمایشگاه روش حساب کرد

کارهایی از کلاسش رو میذارم

یک عدد ماهی که با مداد شمعی رنگ شده و با یک عدد خودکار بدون رنگ روی مداد شمعی ها کشیده تا حالت پولک بگیره

اینجا داره با معلمش صحبت میکنه در خصوص کارش و پیشنهادهایی هم میده به ایشوندلخور

البته که استقبال میشه

اولین نقاشی روی بومش با کف دست بود که به شکل فیل میشد.

بماند که دست خودش قرار بود باشه.بعد گفت دست من باشه بچه فیل دست شما(منه مادر) باشه مامان فیله.

بعد گفت نه!! دست من(روژان)باشه عروس خانم دست شما باشه اقا داماد. بعد گفت بچه اشم بکشیم معلمش گفت نمیشه دیگه جا نداریم گفت پس بچه اشو تو شکمش بکشیم.هیچی شکم مامان فیله رو بزرگتر کردیم.

بعد بین اقا و خانم پیشنهاد داد که قلب عشق بکشه.معلمشم از خودش پایه تر....گفت بکش.آرام

بعد داشت خرطوم فیلها رو میکشید گفت خاااانوووووم معلم یه دسته گل بکشیم توی خرطوم فیل اقا داماد که داره به عروس خانم میده.

و ..................و تور عروس و یه قلب دیگه بینشون و.... و...............منتظر

بعد همه این کارا وقتی اماده شد و روغن جلا خورد و قرار شد ببریم خونه که واسه نمایشگاه بذاریمش کنار،وقتی رفتی خونه دوست مامانی تابلوتو به ایشون هدیه دادیگیجبی حوصلهخطاالبته که کار قشنگی کردی ولی اخه اولین کااااااااااااار اونم کاری که قرار بود توی نمایشگاهت باشهبدبو

این تنها عکس از اون تابلوسکوت

این کاردستی سه بعدی که کااااااملا خودت درست کردی و به تنهایی انجام دادی.

فقط من دامن دختر روی تاب رو برات درست کردم.

اون بغلی هاشم کتاب داستانه که نقاشی داره و هم داستان توش نوشتی.خیلی قشنگ بود.

این از السا و آنا و الف

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)